lunes, 5 de marzo de 2007

Entrevista de Soler Serrano a Josep Pla

Les quinze frases més significatives de Josep Pla:


“No espero mucho de los otros, yo tampoco espero que me crean”

“La felicidad de la vida es no ser envidioso”

“Fumo parar buscar adjetivos”

“Nosotros no somos más que animales climáticos”

“La gente cree que el capitalismo tiene que pagarlo todo”

“No soy más que un xerraire”

“La ironia es la imposibilidad de decir alguna cosa”

“Espriu es un cuco”

“Soy soltero porque creo que nadie me hubiera echo caso”

“La mujer es el ser antiromántico”

“La mujeres son una cosa muy rara”

“Yo no sé que és el amor”

“Los amigos estan clasificados en conocidos, amigos y saludados”

“El español me parece un hombre insatisfecho”

“No escrito ninguna frase antes de haberla pensado”


Descriure una escena de l’entrevista


Josep Pla, un home ja gran, parla amb l’entrevistador, Joaquin Soler Serrano. Mentre parlen i comenten sobre altres escriptors, Pla agafa el paper per fer-se un cigarret. Després d’una sèrie d’afirmacions que fa l’entrevistador sobre l’escriptor, Pla posa la nicotina i tots els fàrmacs que porta un cigarret al paper amb unes mans tembloroses però d’esperit tranquil. El càmara decideix fer un visió detallada de les mans del protagonista liant per fer-lo. Pla, amb un somriure continu, acaba de fer el cigarro. Per finalitzar el seu cigarret, no gaire recte i estable, l’encèn amb una gran satisfacció.

No hay comentarios: